wtorek, 23 września 2008

Zainteresowania Asiolka

Zarażona przeze mnie miłością do zwierząt wszelkiej maści Asia od dawna wykazywała zainteresowanie nimi, jednak zamykało się ono w zachwytach ich wyglądem. Niezależnie od tego, czy był to słodki kocionek, barwny ptak czy wzbudzająca w wielu obrzydzenie dżdżownica.
Ale zdaje się, że dziecię dojrzewać zaczyna i klarują się jego zamiłowania.
Kilka tygodni temu Myszka bez żalu zrezygnowała z ulubionego dotąd kanału Mini Mini (poza Cliffordem) na rzecz Animal Planet, który ogląda namiętnie w każdej wolnej chwili, zawsze zresztą pytając, czy może sobie włączyć telewizor. Aż możnaby pomyśleć "Jakie grzeczne dziecko", hi hi. W każdym razie filmy o zwierzętach towarzyszą nam każdego poranka, gdy szykujemy się do szkoły, czyli od poniedziałku do piątku. W soboty obowiązkowo oglądamy Ziarno, a i Domisiów sobie nie odpuszczamy, bo to wyjątkowo dobry program "pomądrzający"* dla dzieci.
Tak więc Asia wyjątkowo chętnie pogłębia wiedzę zoologiczną i coraz częściej zadaje mi pytania, na które nie znam odpowiedzi, bo też sama nigdy nie zastanawiałam się np. nad tym, gdzie zimują ślimaki. Wprawiona w zakłopotanie wiele razy postanowiłam wraz z dzieckiem zdobywać wiedzę i oto od dziś co jakiś czas będą pojawiały się na naszym blogasku wklejki z tej dziedziny nauki.;)
* pomądrzający - edukacyjny, określenie ze słowniczka mojej 5-letniej podówczas Ulci

Brak komentarzy: